Presidentinvaalit

Uskonto, politiikka ja presidentinvaalit – 2012

Johdanto

Kuten otsikko osoittaa, tämä kappale käsittelee uskontoa, politiikkaa ja tulevia presidentinvaaleja- 2012. Historiallisesti Amerikassa on erotettu “kirkko ja valtio”. mikä tarkoittaa, että yleensä uskonto/hengellisyys pidetään poissa vaaleista ja hallituksista. Euroopassa, josta suurin osa uudisasukkaista on kotoisin, kirkon (katolisen, protestanttisen) valta vaikutti usein ihmisten elämään eri hallitsijoiden rooman-politiikka kautta. Useimpien uudisasukkaiden mukaan tämän uskottiin olevan kielteinen, usein tappava vaikutus (inkvisitio), ja siksi halusi tämän voiman kiellettävän Uudessa maailmassa.

Tässä artikkelissa keskustelemme: “alemman itsensä” politiikan vaikutuksesta; kapitalismin uskonnon vaikutus nykyisiin vaaleihin; miten raha yleensä johtaa poliittista prosessia; moraali ja politiikka; ja miten pelkoa ja palkitsemista käytetään vaalikampanjoissa.

Alempi itsepolitiikka

Marraskuussa valitsemme Amerikassa presidenttimme, joka palvelee seuraavat 4 vuotta. Kilpailun tässä vaiheessa näyttää siltä, ​​että Willard Mitt Romney (republikaani) haastaa vakiintuneen Barack Obaman (demokraatti).

Tällä hetkellä olemme keskellä poliittisia mainoksia, kampanjoiden rahoitustapahtumia, eri ehdokkaiden ja heidän kannattajiensa sijoittamista hyökkäämällä vastustajan saavutustulokseen. Suurin osa näistä hyökkäyksistä on kohdistettu vastustajan epäiltyihin epäonnistumisiin tai menneisyyteen kiistanalaisten asioiden (abortti, homo -oikeudet) kanssa. Se on likaista (alempaa itsepolitiikkaa) ja näin se on ollut nyt monta vuotta. Usein vaalimainokset osoittavat vastustajan epäonnistumisen tai väitetyn harhaanjohtamisen mainoksissaan. Usein, ei kovin kehittyneellä tavalla, nämä mainokset kyseenalaistavat vastustajan uskottavuuden ja tarjoavat näkemyksensä vastustajan epärehellisyydestä.

Herra Romneylle hyökätään hänen saavutuksistaan ​​liikemiehenä työpaikkojen luomisessa ja Massachusettsin osavaltion kuvernööristä; Herra Romney on monimiljonääri, ja Obaman puolella esitetään ihmisiä, jotka ovat menettäneet työpaikkansa Romneyn päätöksillä. Pelaamalla ihmisten pelkoa he kehottavat olemaan äänestämättä Romneyä ja että hän esittää väärin ennätyksensä tästä asiasta. Samoin romnealaiset huomauttavat presidentti Obaman epäonnistuneen kääntämään taloutta ja valtion velkaa. Pelataan uudelleen äänestäjän pelon ja alempien tarpeiden vuoksi.

Kapitalismin uskonto

Nykyään Amerikan politiikka on lähinnä rahaa; kapitalismin uskonnon kanssa. Täällä vapaiden maassa; ennen kaikkea rahasäännöt ja sosiaaliset esityslistat ovat enimmäkseen toisella sijalla. Yksi tapa määritellä uskonto on uskomusten joukko, joka perustuu korkeampaan periaatteeseen tai jumaluuteen. Kapitalismin tapauksessa on olemassa koko uskomusjärjestelmä, jonka mukaan jatkuva talouskasvu on erittäin hyvä asia, ja tätä kasvua mitataan käytettävissä olevan rahan määrällä (bruttokansantuote).

Lisäksi Corporate Amerikan mantra on ollut jo vuosikymmenien ajan: kuinka paljon rahaa voimme ansaita ja näin menestystä mitataan. Sillä ei todellakaan ole Poliittiset Blogit, vaikka tuote vuosien saatossa sairastaa ihmisiä, saastuttaa ympäristöä tai varastaa resursseja vieraasta maasta. Tärkeintä on, kuinka paljon rahaa tulee, tämä on menestyksen tai epäonnistumisen kriteeri. Osittain siksi kamppailemme sellaisten asioiden kanssa, kuten ilmaston lämpeneminen, lihavuus ja Amerikan riippuvuus lääkkeistä terveydelle.

Onneksi tämä ainutlaatuinen keskittyminen voittoihin on alkanut muuttua, ja nyt jotkut yritykset katsovat osansa myös hyväksi naapuriksi.

Jos kysyt useimmilta amerikkalaisilta, he sanovat, että seuraavan presidentin tärkein haaste on taloutemme ja työpaikkojen lisääminen. Kyllä, ihmisten täytyy syödä ja saada työtä tehdä rahaa on erittäin tärkeää; Kuitenkin tämän kanssa harvoin keskustellaan ihmisten elämänlaadusta ja siitä, kuinka tehdä parempia ihmisiä, jotka auttavat ratkaisemaan nykyiset yhteiskunnalliset ongelmamme.

Washington DC: ssä on valtava aulajärjestelmä, jossa eri intressiryhmien ja suuryritysten palkatut lobbaajat vaikuttavat poliitikkoihin tekemään päätöksiä heidän puolestaan. Äskettäin uutisraportissa todettiin, että kolme suurinta osallistujaa poliittisiin kampanjoihin uudelleenvalinnassa olivat rahoitusala, öljyteollisuus ja terveydenhuolto. Tässä mietinnössä sanottiin edelleen: ei ihme, että monet viimeaikaiset poliittiset päätökset on kallistettu näiden suurten etujen hyväksi.

Monien vuosien ajan on ehdotettu luopumista aulajärjestelmästä; koska se edustaa enimmäkseen niitä, joilla on rahaa ja kykyä organisoida; Usein tämä järjestelmä ei edusta riittävästi niitä ihmisiä, jotka eivät kykene järjestäytymään, ja keskimääräisiä kansalaisia, joilla on vähemmän taloudellisia resursseja.

Rahaa vaalikampanjoiden rahoittamiseen

Poliittisen vaalikampanjan toteuttaminen vaatii rahaa, jotta saat näkemyksesi näkyviin, jotta ihmiset tietävät kuka olet ja äänestävät sinua. vain ne ehdokkaat, jotka voivat ostaa mainoksia ja järjestää vahvan poliittisen perustan rahoituksella, tulevat valituksi. Kahdella suurella poliittisella puolueella (republikaanit, demokraatit) on kansallisia kampanjoiden johtajia ja monia vapaaehtoisia työntämään ehdokkaansa eteenpäin. näillä osapuolilla on valtavat taloudelliset resurssit kohdennettujen tukijoiden kautta.

Koska tavalliset kansalaiset ja ihmisryhmät, joilla on erityinen etu, lahjoittavat rahaa edustajansa valitsemiseksi; yleensä tämän seurauksena tällä edustajalla on joukko ihmisiä, joille he ovat velkaa poliittisia palveluksia. Tämä on vaihto henkisesti- jos teen jotain puolestasi, odotan sinun tekevän jotain puolestani. Poliittiset lahjoitukset korvataan yleensä jonkinlaisella suosimisella. Yleensä ihmiset eivät lahjoita rahaa poliittiseen kampanjaan, elleivät he pidä ehdokkaasta, joka äänestää asioista niin kuin rahojen lahjoittaja haluaa.

Usein tämän suosion tulos on jonkinlainen (rahallinen) palkkio; kuten äänestäminen keskeisistä asioista tietyllä tavalla. Tai valta -asema (poliittinen nimitys), joka johtaa lopulta enemmän henkilökohtaiseen vaurauteen.

Et voi myöskään tulla todella valituksi Amerikassa, ellet ole rikas tai sinulla on valtakantaa, jolla on rahaa vaalikampanjasi rahoittamiseen. Mainosten kustannukset ja alustasi saaminen (mitä uskot avainkysymyksiin), jotta ihmiset ymmärtävät; on todella kallis.

Jälleen on ehdotettu, että kaikille eri tehtäviin ehdokkaille annetaan ilman kustannuksia vapaa ilma -aika (TV, radio) kampanjansa toteuttamiseksi. Tämä poistaisi tarpeen kerätä vaalivaroja ja tekisi vaalikilpailusta hieman oikeudenmukaisemman. Mahdollisesti jotkut ihmiset, joilla ei ole pääsyä suuriin määriin rahaa, saattavat jopa yrittää juosta eri tehtävissä.

Moraalikysymykset

Koska monissa vaalikampanjoissa käytetään taktiikkaa, jossa yritetään vähätellä potentiaalista ehdokasta huomauttamalla menneisyyden epäonnistuminen: moraalinen skandaali tai väärinkäytös on hyvä tapa tehdä tämä. Aiemmin ehdokkaiden seksuaalinen varomattomuus (rakastajatar), poliittisten kampanjoiden rahojen väärinkäyttö, käyttäytyminen nuorena miehenä (koulukavereiden kiusaaminen), yrityksen johtaja (paikallisten työpaikkojen menettäminen) tai aiemmat tiedot valitusta virkamiehestä ovat esiintyneet Media.

Näyttää siltä, ​​että tiedotusvälineiden johtajat ovat hyvin tietoisia jännitystarpeestamme ja usein leikkivät alemman luonteemme kanssa, kun raportoivat poliittisia uutisia. He olettavat, että kaikki rakkaus on mehukas skandaali, ja he ajavat nopeasti tällaisen tarinan. Lisäksi useimmat mediajohtajat ovat usein tietyn poliittisen puolueen avainhenkilöitä, ja heidän odotetaan siten auttavan ehdokkaansa raportoimalla myönteisesti ja kielteisesti vastustajaaan vastaan.

Useimmiten vaalikampanjoita kallistuvat raportit vastustajan puutteista, eivätkä ne korosta suunnitelmaa ongelmallisen tilanteen korjaamiseksi (talouden elvyttäminen, kasvavan valtionvelan vähentäminen, tasapainoisen terveydenhuoltojärjestelmän luominen); Koska nämä ovat monimutkaisia ​​kysymyksiä, on usein poliittisesta näkökulmasta paljon helpompaa puhua ehdokkaan epäonnistumisesta kuin todellisen ratkaisun tarjoamisesta.

Näyttää myös siltä, ​​että on tavallista, että monet toimistoon hakeutuvat tekevät lupauksia keskeisistä asioista, joita he eivät tiedä pitävänsä. Tai muuttaa mieltään jostakin asiasta yksinkertaisesti saadakseen ääniä. Vaikka tämä kuulostaa erittäin kyyniseltä, se auttaa osittain selittämään monien ehdokkaiden kyvyttömyyden pitää vaalilupauksiaan.

Pelko ja palkinto

Monesti vaalikampanjassa äänestäjiä manipuloidaan. Ehdokkaat ja heidän kannattajansa (katolinen kirkko) käyttävät biologista kovaa johdotusta meitä vastaan ​​saadakseen äänemme. Lisäksi heidän käyttämänsä pelkovasteemme luo illuusion, että he ovat paras ehdokas. Heidän manipulointinsa toimii jotakuinkin näin: katso, meillä on mahdollisesti hyvä asia (ongelmien ratkaisu, menestys ja taivas); ja jos haluat liittyä meihin, sinun on noudatettava sanomamme tekemistä. Jos et halua mitään palkintoja- älä liity mukaan, mutta olet tuomittu joko epäonnistumiseen, erittäin vaikeaan aikaan, tai saatat jopa ” suututtaa Jumala ”, kun sinusta tulee joku, jolla on hyvin tuskallinen tulevaisuus.

Amerikassa elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa ja useimmat ihmiset kasvavat uskomalla: Haluan saada osan toiminnasta (rahaa) – joten noudatan sääntöjä; sama koskee uskontoja ja perherakenteita. Mitä siellä esitetään- tässä ovat säännöt ja odotukset- hyväksy ne tai hylkää ne; se on sinun tehtäväsi, mutta jos hylkäät heidät, on vaikea päästä ilman tukea.

Tulevissa presidentinvaaleissa katolinen kirkko on äskettäin nostanut esiin keskeiset henkilökohtaisen vapauden kysymykset abortista (uuden terveydenhuoltolain kautta kirkko on velvollinen maksamaan abortit niille, jotka ovat sairausvakuutuksen piirissä ja työskentelevät kirkon tukemissa olosuhteissa) ja homoavioliitot (joita he vastustavat); pyytäen katolilaisia ​​ottamaan kantaa henkilökohtaisilla päätöksillään siitä, ketä he valitsevat, ikuisesti.

Tässä videossa, joka on hyvin tehty, on aina olemassa helvetin tulipalon uhka niille, jotka eivät äänestä omaatuntoaan. On selvää, että henkilökohtainen omatunto määritellään- kuten katolinen kirkko kannattaa. Riippumatta henkilökohtaisesta näkemyksestäsi näihin avainkysymyksiin, tätä videota katsellessasi on tärkeää pitää mielessä- pelon ja palkinnon manipulointi. Muuten saatat horjua pelosta viettää ikuisuus helvetissä.

Etsi tätä manipulaatiota myös muista vaalikappaleista, joten pelko ja palkitseminen eivät johda sinua porkkanaan.

Johtopäätös

Vaikka suuri osa tästä artikkelista keskittyy siihen, mikä on väärin tai mitä tämä kirjoittaja pitää huolestuttavana Amerikan politiikassa, ja sen vaikutuksesta tuleviin presidentinvaaleihin; On tärkeää huomauttaa, että yleensä asiat eivät korjaudu ennen kuin ne ovat pahasti rikki. Se on ihmisluonto.

Myös ajatella, että asiat ovat paremmin toisessa maassa, on olla hieman naiivi. Aina kun tämä on poliittista valtaa ja rahaa, tämä valtarakenne vetää kohti niitä ihmisiä, jotka toimivat tällä tasolla parhaiten. Ellei heitä pakoteta muuttamaan, he pitävät asiansa yllä, he toimivat aina oman edun mukaisesti; jättäen usein kansalaistensa heikoimmassa asemassa olevat.

Muista- paremman maailman luomiseksi meidän on tehtävä parempia ihmisiä yksi henkilö kerrallaan; ja tätä varten valittujen virkamiesten on ajateltava muita niin usein kuin he ajattelevat itsestään. Ja ajatellaksemme toisia yhtenä itsenä, meidän on oltava rehellisiä yhtä itseämme ja muita kohtaan, matkalla kohti hengellistä/korkeampaa kehitystä.

Muista- vain hengellinen/korkeampi kehitys sallii matkustajan voittaa alemman itsemme vaikutukset. Ja jos näemme epäoikeudenmukaisuuden, meidän on puhuttava ääneen ja ryhdyttävä toimiin sen korjaamiseksi.

Vedon ylittäminen

Tässä maailmassa
monet matkustajat menettävät fyysisen kehon vaatimusten vuoksi sielun pitkän matkan takaisin Jumalan/Lähteen luo.

Silti, jos matkustaja kykenee jotenkin ylittämään tämän vetovoiman,
he voivat päästä enkelien korkeammalle. -SBTutustu kahteen uuteen kirjaani: Sufismi länsimaisille etsijöille: Henkisen matkustajan polku jokapäiväisessä elämässä ja Lauttajan unelma. Molemmat kirjat ovat saatavilla Amazon.comin tai paikallisen kirjakaupan kautta.

Tarkista poliittiset mainokset ja kuinka he harvoin tekevät mitään lyömällä vastustajiaan. Alemmalle luonteellemme ne on suunniteltu laittomaan pelkoon- jos äänestät tietyllä tavalla. Suuri osa poliittisista kampanjoista on yksinkertaisesti manipulointia; harvoin asioista keskustellaan kokonaan.