Uskon ja politiikan yhdentyminen

Kirkko on Jumalan yhteisö; tämä on uskonnollinen hengellinen yhteisö, jonka tehtävänä on edustaa Jumalan etua maan päällä. Tämän hengellisen yhteisön kautta Jumala haluaa tavoittaa maallisen yhteisön. Meidän tulee evankelioida yhteisöä kohti Jumalaa. Tämä on ensimmäinen tehtävämme saarnata parannusta. Ja sitten osoita diakonoja ja apostolisia tehtäviä. Apt. 6: 1-8. Meidän tulee palvella koko ihmistä, meidän on tarjottava elämänvalmennusta. Ainoa instituutio, jolla on vastauksia kuolevaan maailmaan, on kirkko. Me olemme Jumalan taloudenhoitajia.

Yhteisöissämme tarvitaan hallintoa. Kuka on luottamusmies? Luottamusmies on kuka tahansa, jonka velvollisuutena on huolehtia hyvin siitä, mikä ei ole hänen velvollisuutensa, joten hän on velvollinen antamaan täyden selvityksen taloudenhoidostaan ​​”Luottamusmies vaaditaan uskollisena” 1 korinttilainen Jokainen luottamusmies on tilivelvollinen sille, joka hänet on nimittänyt, tai isäntälleen, tässä tapauksessa kansakunta ja sen luonnon- tai taloudelliset resurssit ovat Jumalan omaisuutta ja ihmiset ovat Jumalan luomuksia. Meillä on vastuu ja velvollisuus, olimmepa poliitikkoja, pappeja, yhteisön johtajia tai perinteistä johtoa hallitsemaan, kehittämään ja säilyttämään sitä, mitä Jumala on luonut.

Kaksi sanaa tulee toistuvasti esiin, kun löydät sanan taloudenhoito missä tahansa yhteydessä, “vastuu” ja “vastuu”. Meidän on suojeltava kansaa kaikin keinoin henkiseltä, moraaliselta, taloudelliselta ja sosiaaliselta korruptiolta ja saastumiselta. Meidän on hallinnoitava, kehitettävä ja säilytettävä kansallisia, sosiaalitaloudellisia, hengellisiä ja julkisia asioita ja hallittava asianmukaisesti kansallisia resursseja, kansallisia investointeja ja kansallista kassaa. Meillä on velvollisuus ja vastuu parantaa yhteisöjemme sosiaalisia, taloudellisia ja moraalisia normeja kirkon johtajina. on valitettavaa, että kirkko vältti kaikkea yhteisöllisyyttä.

Jumalattomat ihmiset turmelevat yhteiskunnan, korruptio on itse asiassa syntiä ja törkeää jumalattomuutta, joka viivästyttää maan sosiaalista, poliittista, taloudellista ja hengellistä kehitystä. Kun kansakunta tuomitsee Jumalan auktoriteetin ja jumalisen hallintoperiaatteen, tapahtuu rappeutumisen ja moraalin, oikeudenmukaisuuden, rauhan, nuhteettomuuden ja Jumalan pelon siemen. Tämä johtaa kansakunnan vakavaan sosiaaliseen ja moraaliseen romahdukseen, jota ihmiset eivät ymmärrä.

KRISTINEN VASTUU

Yhteisön johtajuuden määrää Jumala eikä ihminen, Roomalaiskirjeen 13: 1 mukaan sekä hallituksella että sen kansalaisilla on vastuu toisiaan kohtaan ja myös Jumalaa kohtaan kaiken luojana ja omistajana. Jokaisen on kohdeltava kansallista velvollisuuttaan ja kansallista johtajuuttaan pyhänä Jumalana, ja hän on huolissaan siitä, kuinka hallitsemme ja miten hallitsemme hänen kansaansa, vaikka nykyään yhteiskunnassa meillä voi olla erilaisia ​​järjestelmiä, mutta lopullinen tili annetaan Jumalalle. Jumalan valtaa profeettojen tai papin tai papiston jumalallisen johdon kautta kutsutaan teokratiaksi.

Ihmistä on joka tapauksessa hallittava erityisesti silloin, kun ihminen torjuu Jumalan Miksi ?, Jos ihminen ei hallitse mitään, kohtaamme kaaoksen. pyhät kirjoitukset Roomalaisille 13: 2. Vaikka demokratia on ihmisen työtä filosofian ja politiikan kautta, Jumalan määräämät hallinto- ja auktoriteettitunnukset. Legendapoliitikko Margret Thatcher myönsi kerran julkisessa puheessaan, että “Emme voi selviytyä ilman uskontoa” Hän tarkoitti, että emme voi selviytyä ilman Jumalaa; Jumalaton yhteiskunta on paha yhteiskunta.

Useimmiten Raamatussa kansan kuninkaat johtamisensa kautta saivat kansan tekemään syntiä, tämä pitää paikkansa nytkin.

KIRKON ROOLI YHTEISÖN ELÄMÄSSÄ

Jumala on velvollinen ja valtuuttanut meidät kristittyinä suojelemaan kansaa moraaliselta katastrofilta, kun näemme ihmisten poikkeavan joka päivä siitä, mikä on oikein tavoitellakseen rumia tunteitaan, syntisiä tavoitteita ja jumalattomia henkilökohtaisia ​​agendoja ja itsensä tyydyttämistä, mikä todellakin on itsensä palvonnan kultti ja gnostilaisuus. Ihmiset etsivät aina eri tapaa, jolla he voivat löytää elämänsä merkityksen, täyttää oman elämänsä ja olla onnellisia ihmisinä, mutta päädymme vain hämmennykseen ja inhimillisiin komplikaatioihin. Yleensä tämä tehdään seitsemässä luokassa

Meillä on seurakuntana velvollisuus tehdä kansakunnissamme seuraava asia.

1. Anna hengellistä ohjausta.

2. Anna profeetallinen suunta, kansa, jolla ei ole profeetallista ääntä ja profeetallinen suunta, on tuomittu.

3. Säilytä, kehitä ja hallitse kansakuntamme Jumalan puolesta. Ensimmäinen velvollisuus, jonka Jumala antoi ihmiselle, oli huolehtia maasta ja hallita hyvin kaikkea, mitä hän loi maan päällä. Meidän on tiedettävä, että luonnonsuojelu on Jumalan tahto ihmistä kohtaan. Meidän on pidettävä huolta luonnonvaroistamme, terveydestämme, työpaikoistamme, ympäristöstämme jne.

4. Ole esimerkillinen jumalattomien ihmisten ja poliittisten johtajien pyöreässä maailmassa.

5. Ole luotettava instituutio, johon sekä yhteiskunta että hallituksemme pyrkivät etsimään hengellistä ohjausta ja ratkaisuja.

6. Opettaa kansakuntaamme Kristuksen puolesta (Matteus 28: 19) -kirjan suuren tehtävän jälkeen.

7. Rukoilla ja rukoilla kansakuntiemme puolesta (1Timothy2vs2-4). Tarvitsemme erityisiä ja erityisiä rukouksia kansallisten johtajiemme puolesta ja rukoilemme heidän puolestaan ​​sen sijaan, että kiroisimme heitä, jos haluamme elää rauhanomaista elämää.

8. Ole sosiaalisesti ja hengellisesti merkityksellinen kristittyjen yhteisö.

9. Pidä kansalliset henkiset porttimme radikaalin ja aggressiivisen henkisen sodankäynnin ja esirukouksen kautta.

Jumalisen kansallisen johtajuuden tarjoaminen ei tarkoita vain siitä, että hänestä tulee maan presidentti, vaan se voi tarkoittaa sitä, että voit tarjota jumalista johtajuutta missä tahansa ympäristössä, johon Jumala on asettanut sinut. hallituksen osasto. Jumala vaatii, että tuomme hedelmiä ja positiivisia tuloksia missä tahansa paikassa, jossa hän on asettanut meidät.

Voit olla virkamies, esimerkiksi poliisi tai opettaja tai kansanedustaja tai jopa ministeri. Sinun on osoitettava pätevyytesi ja nuhteettomuutesi kristittynä, mikä on ensimmäinen askel jumalallisen ja hengellisen johtajuuden tarjoamisessa. Teidän läsnäolonne kristittynä tulee vaatia kunnioitusta kaikissa näissä instituutioissa. Yhteisön johtajuus ei ala ylhäältä, vaikkakin ennätyksellisesti tai teoriassa, mutta käytännössä se alkaa ruohonjuuritasolta niiltä, ​​jotka työskentelevät suoraan asioiden ja ihmisten kanssa maan tasolla. Kristittyinä meidän on kohdeltava työmme tai työpaikkamme pyhänä ja taloudenhoitajana, jonka olemme saaneet eikä vain keinona ansaita elantonsa. Kristittynä sinun työsi kaikessa ei ole turhaa, se joko tuo hyviä hedelmiä tai huonoja hedelmiä, joten ole varovainen, miten teet työtä.

Jos työsi on hyvää, se varmasti edistää yhteisön kehitystä, yhteiskunnan ja ympäristön säilyttämistä ja Jumalan luomakunnan asianmukaista hallintaa.

KIRKKO JA YHTEISÖ

On inspiroivaa nähdä kirkkoja lännessä ja muissa kehittyneissä maissa nousemaan käsittelemään yhteiskunnallisiin ja yhteisöllisiin asioihin liittyviä kysymyksiä. Afrikalla on edelleen vaikeuksia löytää keinoja ja valmiuksia vastata yhteiskunnan sosiaalisiin ongelmiin. Raamatullisen avun ja yhteisökeskeisten ohjelmien tarkoituksena on suunnitella teologinen, hengellinen ja raamatullinen näkökulma. Esimerkiksi HIV/aids-, alkoholi- ja huumeiden hyödyntämisohjelmien on oltava osa kirkon tehtävää. Nämä ohjelmat ovat osa sitä, mitä ministeriö on. Ministeriöstä on tulossa merkityksellinen apua tarvitseville ja kärsiville.

Henkinen opastus on tarpeen yhteiskunnan muokkaamiseksi ja vankan hengellisen ja moraalisen perustan luomiseksi. Missä kirkko on kaikkien näiden yhteiskunnallisten sairauksien ja todellisuuden keskellä? Kirkon on harkittava uudelleen rooliaan yhteiskunnan kohtalon muokkaamisessa; muuten jälkipolvet tuomitsevat kirkon ankarasti

Kirkolla Jumalan toimijana maan päällä on selkeä tehtävä ja vastuu löytää pysyviä ja todellisia ratkaisuja ihmisten ahdinkoihin. Jumalan sanalla ja Jumalan voitelulla varustettuna kirkolla on toimivalta käsitellä päihteiden käyttöä tehokkaasti, ainoa ongelma on vähäinen tai vähäinen painotus. Kirkon koulutusvirastot jättivät huomiotta tämän osan hengellisestä ja sosiaalisesta koulutuksesta tai taidoista.

Kirkolla on strateginen asema maan päällä käsitellä hengellisiä ja sosiaalisia ongelmia. Siksi ei ole kirkon edun mukaista tuomita ja karttaa laajempaa yhteiskuntaa koskevia ongelmia. Kirkko ei voi tuomita päihteiden käyttöä, jos se sillä välin ei tee mitään estääkseen tai ratkaistakseen ongelman. Osoittaaksemme, että kirkon instituutio ei ole räätälöity tämän asian käsittelyyn, meillä ei ole järjestelmiä ja ohjelmia ongelman ratkaisemiseksi.

Meillä ei ole riittäviä ihmisiä käsittelemään ongelmaa. Kaikki rooman politiikka ns. Pastoraalisiin tehtäviin. Mielestäni kirkolla on oltava hengellisiä harjoittajia, joilla on sekä hengellisiä että sosiaalisia taitoja käsitelläkseen ongelmaa. Päihderiippuvaisten pitäisi nähdä kirkko turva- ja avustuspaikkana eikä paikkana, jossa leima on täynnä ja huipussaan.

Jos kirkko on todellakin vallankumouksellinen instituutio, joka on kehitetty edistämään sosiaalista vallankumousta edistämällä oikeudenmukaisuutta, nostamalla ihmiselämän pyhyyttä, taistelemalla alaikäisten puolesta ja haastamalla vallitseva arvojärjestelmä maailmassa, niin meidän pitäisi näyttää olevan poissa edessä ihmisiin vaikuttavista sosiaalisista kysymyksistä

On selvää, että kirkko on vakavasti laiminlyönyt tämän osan evankeliumista. Kirkon vastaus sosiaalisiin toimintahäiriöihin, kuten päihteiden käyttöön ja HIV/aidsiin, on erittäin tarpeellinen, ja se kuuluu jumalalliseen toimivaltaan ja mandaattiin kurittaa ihmisiä Jumalan valtakunnan puolesta. Jos tällaisiin kysymyksiin ei vastata kiireellisesti, kirkko on menettänyt tarkoituksensa ja merkityksensä yhteiskunnalle.

Suola on hyvä. Mutta jos suola on menettänyt maun, millä se maustetaan? Se ei sovi maalle eikä lannalle; mutta miehet heittävät sen ulos. Jolla on korva kuulla; anna hänen kuulla. Luukas 14: 34-35

Tämän jälkeen kirkon on avotettavin käsin helpotettava parantumista, vapautumista ja kuntoutusprosessia. Tällainen prosessi voi ottaa lämpimästi vastaan ​​riippuvuuden kanssa kamppailevia ihmisiä uskovien perheeseen ilman tuomioita ja leimautumista. Uskon, että uusi syntymä korjaa ihmisen moraalisen ja hengellisen elämän.

Kristinuskon suurin kutsumus on palvella kirkkoa ja yhteiskuntaa ympärillämme. Jotkut voivat palvella Jumalaa alistuvammalla tavalla ja toiset voivat valita palvella Jumalaa yhteiskunnassa aggressiivisemmalla roolilla. Tällainen aggressiivinen rooli voi sisältää kansallisen ja poliittisen johtajuuden ottamisen. Toisen Christianin sydänmotivaatio on olla suunnannäyttäjä, trendintekijä ja vauhdinmuuttaja.

Ei ole Jumalan sanan vastaista, että kristitty voi vaikuttaa kansallisen johtajuuden ja poliittisen foorumin aloilla ja opetuslapsia kansakuntien puolesta Jumalan puolesta. reilua peliä turmeltuneessa yhteiskunnassamme.

Hedelmällisyys herrassa ylittää vain evankeliumin saarnaamisen sielujen voittamiseksi, mutta se sisältää positiivisen panoksen yhteiskunnassamme ja Jumalamme valtakunnan edistämisen. Joten kutsumuksemme ovat osa suurempaa Jumalan suunnitelmaa elämäämme ja kutsumustamme varten. Jumala haluaa meidän palvelevan kirkon rajojen ulkopuolella ja tavoittavan ihmiskunnan. Palvelus on suurempi kuin mitä olemme tehneet siitä, se ylittää kirkon seinät.

Minusta henkilökohtaisesti ei ole mitään väärää siinä, että kristityt osallistuvat yhteisön asioihin. Kannustan kristittyjä ryhtymään poliittisiin tehtäviin, koska Jumala on tarkoittanut sitä ihmiselle, hallitsemaan ja hallitsemaan maan päällä pelolla ja anteeksipyynnöllä. Kansakunnat ovat meidän velvollisuutemme hallita; meidän tehtävämme on tehdä niin. Kansojen opettaminen Jumalan puolesta on osa kirkon suurempaa kutsumusta ja taloudenhoitoa.

Ja Jumala sanoi, että tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaisuutemme mukaan, ja antakaamme heidän hallita 1.Moos
. Genesis1vs28

Meissä olevat parhaat on toteutettava ja luovutettava sukupolvellemme. Yhteisöiltämme puuttuu hengellinen johtajuus opettamaan heitä Jumalan puolesta. Oikean opetuksen puute elinkeinoelämän, politiikan, hallitusten, koulutuksen, yhteisön ja kutsumuksen aloilla on saanut kirkon halveksimaan ja vetäytymään yhteiskunnan aivan ja tärkeimmistä instituutioista, joissa Jumala haluaa meidän olevan tuottavia ja ottavan vastuun.

LAHJA KOKOON

Halua palvella kansallisella tasolla tai poliittisessa johtamisessa on hyvin profeetallista ja apostolista. Nämä tehtävät ovat apostolisia tehtäviä. Tällainen johtajuus on mullistava ja mullistava.

Tutkiessani sitä, mitä saamme tai luulimme opiksi, en ole havainnut politiikassa mitään raamatullista ja hengellistä vikaa, mutta olen löytänyt huonoja poliitikkoja. Mielestäni kristittyjen poliittinen johtajuus ei ole kielletty pyhissä kirjoituksissa, mutta sitä pidetään kansakunnan hoitamana.

Vain dogmaattinen teologia, konservatiivinen teologia ja uskonnollisuus estävät tällaista kristillistä osallistumista ja vastuuta. Kaikki Jumalan suuret miehet muinaisina aikoina sekä raamatussa että kansakunnassamme osallistuivat maidemme poliittiseen perustamiseen ja vapauttamiseen.

Raamatun suuret Jumalan miehet, mukaan lukien kuninkaat, leeviläiset, papit, tuomarit ja profeetat, olivat hengellisiä johtajia, jotka osallistuivat yhteiskunnalliseen elämään ja yhteisön johtamiseen yhteiskunnassa. He ottivat Jumalan äänen kaikilla elämänaloilla. He edustivat Jumalan etuja koskemaan kansoja. He olivat radikaaleja ja osallistuivat jyrkästi kansojen asioihin Jumalan suurlähettiläänä. Ihmisillä, jotka ovat uudistajia yhteiskunnassamme, on yleensä profeetallinen henki tai virtaus itsessään.

LIIKETOIMINTA JA POLITIIKKA

Kristityt, olivatpa he protestanttisia, helluntailaisia, katolisia ja karismaattisia, ovat pitkään keskustelleet politiikasta ja liike -elämästä. Monet ehdottavat kristittyjen täydellistä erottamista politiikasta ja liike -elämästä miksi? Politiikka ja liike -elämä ovat maallista ja saatanallista. Tällainen mentaliteetti, asenne ja huono teologia ovat vastuussa köyhyyden huolimattomasta kasvusta kristittyjen keskuudessa ja Kristuksen ruumiissa yleensä.

Lisäksi tällaisia ​​syytetään törkeästä pahuudesta ja korruptiosta poliittisella areenalla. Kun kirkko oli vetäytymässä elinkeinoelämästä ja politiikasta, pahuus eteni ja valloitti yhteiskunnan. Meidän on hyväksyttävä, että liike, raha ja politiikka ovat pyhiä ja tasavertaisia ​​palveluksessa ja vaativat taloudenhoitoa. Huono teologia on antanut väärää tietoa, aivot pessyt ja johtanut harhaan monia kristittyjä siihen, että raha on pahaa, paholaisen liiketoimintaa, politiikka on pahaa ja likaista.

Kysymykseni kuuluu, ovatko raha, politiikka ja liike pahaa? Ettekö usko, että myös työllisyys on pahaa ja siitä pitäisi luopua? Jotkut kristityt työskentelevät yrityksissä, jotka harjoittavat liiketoimintaa, jota Raamattu ei edes tue, jotkut työskentelevät hallituksissa, joita johtavat poliitikot. Rehellisesti meidän on hyväksyttävä, että politiikka, liike, viihde, koulutus ovat osa talouttamme. Kristittyjen puutteen ja köyhyyden taso on huolimattomasti kasvanut tässä määrin seuraavien tekijöiden vuoksi:

1. Poistimme aikamme liiton siunauksista
2. Uskoimme pyhään ja maalliseen jakoon
3. Me vetäydyimme maallisesta (politiikka, liike, koulutus, terveydenhuolto ja viihde.
4. Annoimme maallisen pahalle
5. Tulkitsimme Raamattua siten edistää pelkoa, synkkyyden ja eskapismi
6. Otimme visio meitä vastaanottimia, hännät, lainanottajien ja underdogs ja juoksi HID.
7. Me ennustanut synkkyyden ja rangaistus ja odotti ottaa nykyiset vihollinen .

Maallinen on tummempi, koska valo poistui siitä kristittyjen vetäytyessä.

Onko politiikka pahaa? Raamatun perusteella on todella vaikea todistaa, että politiikka on pahaa. Mutta olen havainnut, että Jumalalla ei ole ongelmia politiikan kanssa, mutta hänellä on ongelma pahojen, korruptoituneiden ja huonojen poliitikkojen huonojen hallitusten ja huonojen poliittisten järjestelmien kanssa. Aivan kuten raha ja liike, vika on siinä, mitä ihmiset tekevät rahoillaan; raha ei ole paha itsessään, mutta voi saada sinut tekemään hyvää tai pahaa.

Esimerkiksi rahalla voin ostaa ruokaa lapsilleni tai ostaa kokaiinia omaan tuhoamiseen. Sama kuin politiikassa, voin valita palveleeko ihmisiä ja edustamaani yhteisöä tai olenko valehtelija ja korruptoitunut johtaja. Väärin on se, mitä ihmiset tekevät politiikassa.

Kaikista poliitikoista, jotka eivät ole Jumalan ja ihmisten etujen mukaisia, tulee lopulta itsepalvelua ja itsensä etsimistä tai vallanhimoa, mikä johtaa vallan, kansalaisten oikeuksien, julkisten varojen ja äänestäjien hänelle antaman mahdollisuuden väärinkäyttöön.

Halukkuus johtaa missä tahansa poliittisessa asemassa ei ole synti, mutta tällaiseen vastuuseen liittyy suuria vaatimuksia ja korkeampia hintoja, varsinkin jos olet kristitty.

Johtajuus ei ole ylpeyttä, vaan Jumalan asetusta, näiden keinojen kautta Jumala haluaa opetuslapsia kansoille lastensa kautta. Meidän on opettava kansakuntiamme Jumalan puolesta eikä annettava niitä Saatanalle.

Kun vanhurskaat hallitsevat, ihmiset iloitsevat, mutta kun jumalattomat hallitsevat, ihmiset surevat Sananlaskut29vs2 (KJV)

Meidän pitäisi viedä Jumalan ääni liike -elämän areenalle ja olla järkyttynyt, kun ymmärrämme voideltujen liikeideoiden ja päätösten voiman.

Maallinen työ, palvelutyö, hyväntekeväisyys, politiikka ja liike ovat pyhiä Jumalan edessä, joten kristittyjen on työskenneltävä ja tehtävä liiketoimintaa samalla intohimolla ja sitoutumisella kuin palvelukseen.

Kirkolla on oltava mahdollisuus ottaa Jumalan ääni mukaan kaikkiin elämänaloihin, kuten taiteisiin, politiikkaan, lääketieteeseen, koulutukseen, oikeuteen jne.

Aina lisääntyvä taloudellinen puute ja rasitteet Kristuksen ruumiissa estävät monien kristillisten kirkkojen kehitystä ja hidastavat kasvua.

Seurakuntamme hautominen liike-, talous-, poliittisia ja investointihautomoihin laajentaa vaikutusvaltaamme ja menestymisparadigmaa. Hengellisten johtajien ja heidän seuraajiensa oletetaan olevan taloudellisesti ja hengellisesti vauraita, koska edustamme herran siunauksia. “

Raamatullinen taloustiede edellyttää, että kaikkien liiketoimintaan osallistuvien kristittyjen on tunnustettava, että Jumalan luovuus ohjaa vanhurskaita liiketoiminnassa. Lisäksi työnantajien, jotka ovat kristittyjä, on maksettava oikeudenmukainen palkka työntekijöilleen ja maksettava bonus tai korotettava palkka tuotannon lisäämisestä ja liiketoimintaan osallistumisesta.

Lue myös Uskonto ja politiikka – Sofian häipyvä henki